24 Mart 2010 Çarşamba

istanbul'a dair

Berlin'den, sonunda buraya da gelen bahardan, sunroof'lu ofisimden ve turkce karaktersiz deutsch klavyemden selamlar!

Bu, kendime ait odamdan yazdigim ilk yazi. Su meshur anilardan korkarak ayak suruyerek geldigim odamdan. Yani, herkes yalniz kalmak ister bazen bir odada, hatta hayal kurar bazilari odasina kapanip, sonra güzel eserler cikar o odanin kapi esiginden. Sonra okur onu baskalari, esinlenir, huzunlenir vesaire. Benim böyle bir tanidigim var, daha önce de yazmistim zaten.

Su siralar Elif Safak'in Siyah Süt'ünü okuyorum heyecanla, ve ayni odadan bahsedildigini orada da gördüm. Gercekten herkesin, en azindan kalemiyle konusanlarin, bir odaya ihtiyaclari varmis sadece kendi seslerini duyduklari. Benim odam da burasi artik. Hatta bu oda, pek cok bloga ev sahipligi yapacak gibime geliyor!

Belki bunu milyonlarca kere daha tekrar edecegim, sonunda yeteer diyip blog adresimi herseycokguzelolacakbiliyorum.blogspot.com yapacagim ama bu beni motive ediyorsa yapmaliyim a dostlar.
Haydi o zaman.. Her sey cok güzel olacak biliyorum! Hatta hissediyorum bile! :)

Son olarak, Siyah Süt'ten bir anektod. Biraz durdum dün bunu okuyunca.

"Istanbul'da bir sevdigin varsa, üstüne üstlük bir de Istanbul'u seviyorsan, ne kadar uzaga kacarsan kac gene de kurtulamazsin bu sehirle cebellesmekten rüyalarinda."

Bekleyip görmeliyim rüyalarimi. Inisleri de cikislarim kadar kabullenmeliyim.

Ama yine de.. Su an Istanbul'a dair tek duymak istedigim, Dodo'mun albümünü armagan ettigi Incesaz'in inisli cikisli tingirtilari. Bana Istanbul'u onlar anlatsin.

4 yorum:

  1. Virginia Woolf- Kendine Ait Bir Oda kitabı geldi aklıma, Elifcan da ondan esinlenmiş olabilir. Her kadının mutlaka ama mutlaka kendine ait bir odası olmalıdır, aklını önce kaybetip sonra bulmak için.

    İstanbul -bitmeyen- Bilgi Üniversitesi -bitmeyen- Hukuk fakültesi öğrencisisi kardeşinden sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. Tam üzerine bastin entellektüel akil küpüm. Elifcan Virginia'dan girmis konuya, senin Sylvia'dan cikmis. Sylvia'nin romani bundan sonraki hedefim..
    Odamdan ve benden her seyi basaracagina inandigimiz kardisimize sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Oh yes, Sylvia'nın günlüklerini es geç, onlar çok bunalım ama bence Sırça Fanus'u seversin. Mevsim kış olsaydı önermezdim ama yavaştan bahar geliyor, okunabilir :)

    Bir de buradan yazayım: seni çok özledim!

    YanıtlaSil
  4. kitap secimleri konusundaki tek otoritem olarak senin sözünü dinliyorum o zaman. bunun yanisira, bahara olan inancimiz tam :)

    son olarak, ben de seni cok özledim! bu durumda da stalker'in olmaya devam ediyorum. konusmamiz lazim, dedikodulara kafa patlatmamiz lazim.. tez zamanda!

    YanıtlaSil